Na 81. sjednici Gradskog poglavarstva, održanoj 22. srpnja u Maloj vijećnici Grada Zadra, prihvaćen je Informacijski memorandum Zadra, zatim prijedlog Elaborata o opravdanosti kandidiranja Grada Zadra kao sjedišta buduće Obalne straže RH, a utvrđen je i konačni prijedlog Detaljnog plana uređenja obalnog pojasa luke Krijal
Na 81. sjednici Gradskog poglavarstva, održanoj 22. srpnja u Maloj vijećnici Grada Zadra, prihvaćen je Informacijski memorandum koji obuhvaća podatke o Gradu Zadru, njegovim ulaganjima, strateškim projektima Grada, prijedlog osnovnih elemenata izdanja obveznica i brojne druge relevantne informacije.

Materijal, među ostalim podacima bitnim za razvoj Zadra i njegove ciljeve, sadrži i podatke za institucije koje su spremne ući u određene projekte s Gradom, odnosno potencijalne financijske institucije koje žele zajedno s Gradom Zadrom krenuti u izdavanje obveznica.

Kako je rečeno na sjednici Poglavarstva, predviđena je emisija obveznica od 140 milijuna kuna, a naglašeno je i kako zbog brojnih projekata s kojima Zadar uskoro kreće, Grad ipak ne razmišlja o uvođenju prireza, već će pronaći način da projekte financira upravo iz Proračuna Grada.

Poglavarstvo je prihvatilo i prijedlog Elaborata o opravdanosti kandidiranja Grada Zadra kao sjedišta buduće obalne straže RH koji će biti upućen premijeru, MUP-u i Ministarstvu pomorstva, prometa i veza. Naime, institut Obalne straže, za čije je osnivanje za područje Jadrana nedavno pokrenuta incijativa u Hrvatskoj, povezivao bi u sebi više institucija i to lučku kapetaniju, carinu, pomorsku policiju te Ministarstvo pomorstva, prometa i veza koje bi iste objedinjavalo.

Glavne zadaće Obalne straže trebale bi biti traženje i pomoć u moru, sigurnost plovidbe, zaštita mora, kontrola teritorijalnog mora i kontrola ribolova u moru.

Značajke koje Grad Zadar svrstavaju među najozbiljnije kandidate za strateško i kvalitetno središte buduće ustrojene Obalne straže su snaga ribarstva i marikulture, nautičkog turizma, domaćeg i međunarodnog pomorskog prometa, maksimalna razvedenost obale, relativna blizina teritorijalnog mora, potencijali teretne luke Gaženica, nove auto-ceste, te na kraju i činjenice da je u Zadru sjedište najvećeg brodara Tankerske plovidbe.

Zbog svega navedenog, gradonačelnik Božidar Kalmeta je izrazio svoje čvrsto uvjerenje kako će upravo Zadar postati sjedište Obalne straže RH.

Na sjednici je utvrđen i konačni prijedlog Detaljnog plana uređenja obalnog pojasa luke Krijal na Premudi koje će, zajedno s nadležnim ministarstvom, sufinancirati Grad Zadar. Prijedlog plana proslijeđuje se Gradskom vijeću na donošenje.

Prihvaćen je i prijedlog odluke o osnivanju Stručnog povjerenstva za pripremu i provedbu postupka Javnog nadmetanja za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju ulice dr. Franje Tuđmana, ulice Ivana Gundulića i dijela ulice Put Dikla. Najznačajniji dio planirane rekonstrukcije jest proboj ceste kroz Vruljicu na spoju s Gundulićevom ulicom, te promjena dijela Puta Dikla u dvosmjernu ulicu, čime bi Zadar dobio cestovni potez od Bulevara do Ekonomske škole na Boriku, dvosmjeran u cijeloj dužini.

Odlučujući, između ostalih točaka Dnevnog reda, i o zahtjevu ugostiteljskog obrta «Marex» za produžetkom radnog vremena, gradonačelnik je ovom prigodom još jednom apelirao na vlasnike ugostiteljskih objekata na području Grada Zadra da poštuju radno vrijeme propisano odlukom Gradskog vijeća te da se pridržavaju odredbi koje jamče poštivanje javnog reda i mira u noćnim satima.

Kako je istaknuo gradonačelnik, i ove smo turističke sezone svjedoci pritiska dijela javnosti zbog buke koja u kasnm noćnim satima ometa život građana, zbog čega se ne mogu raditi izuzeci po ovom pitanju, sve dok Turistička zajednica ne utvrdi dominantno turističke zone grada.

U skladu s tim stavom, nije prihvaćen zahtjev navedenog ugostiteljskog objekta.