S radom je započela Služba prometnog redarstva Grada Zadra. Broj telefona putem kojeg građani mogu kontaktirati prometne redare i prijaviti uočene nepravilnosti u prometu je 627 – 701 i br. mob. 099 607 3480 svakim radnim danom uključujući i subotu od 7 do 14 sati i od 14 do 21 sat. Služba prometnog redarstva dežurna je i nedjeljom.
01. lipnja 2015.
Radno vrijeme gradske uprave je klizno u vremenu od 7 do 16 sati. Svi gradski upravni odjeli i službe radit će u navedenom razdoblju svakodnevno uz dnevni odmor od 11:30 do 12:00 sati.
22. listopada 2009.
Od 1. listopada 2009. Grad Zadar posluje pod novim matičnim brojem: 2546558; OIB: 09933651854
Punionicu je u rad pustio gradonačelnik Grada Zadra, Božidar Kalmeta i zamjenik voditelja tima za eMobilnost HEP grupe, Domagoj Puzak.
U ulici Bartola Kašića (kod kod bivše Tehničke škole) u trajni je rad puštena prva ELEN punionica za vozila na električni pogon u Zadru. Punionicu je u rad pustiogradonačelnik Grada Zadra, Božidar Kalmeta i zamjenik voditelja tima za eMobilnost HEP grupe, Domagoj Puzak.
ELEN punionica u Zadru postavljena je temeljem „Sporazuma o suradnji na razvojnom projektu HEP-a za izgradnju infrastrukture za punjenje električnih vozila“, gdje je Grad Zadar dao pravo služnosti za parkirna mjesta, a HEP je nabavio i ugradio punionicu uz tehničku podršku Elektre Zadar.
Već prošle godine brojni stranci pitali su gdje mogu napuniti svoja električna vozila, istaknuo gradonačelnikKalmeta kazavši i kako je ovo projekt budućnosti:
- Dakle mi vidimo i to vrlo brzo, naravno ne sutra, ali u skoro vrijeme opskrbu Poluotoka vozilima koja su isključivo na električni pogon, jer s time ćemo štititi i te naše stare palače, crkve i sve naše spomenike kulture. Grad će nastaviti s projektima izgradnje novih sličnih punionica na više lokacija po čitavom gradu jer, vjerujem, za 20-ak godina vozila na električni pogon bit će standard.
Gradonačelnik Kalmeta ovom je prigodom pozdravio i ravnatelja Tihomira Tomčića budući da je Strukovna škola Vice Vlatkovića pionir energetske obnovljivosti i odavno ima pravi mali park obnovljivih izvora energije u svoj dvorištu: imaju solarnu centralu na krovu škole, vjetrenjače, fotonaponske panele, postavili su solarnu rasvjetu na školskom parkiralištu, donijeli Zadru prvi solarni bicikl, a prije par godina predstavili su i električni automobil koji su sami izradili.
Punionica elektromotornih vozila postavljena je u okviru razvojnog projekta HEP-a eMOBILNOST uvažavajući sve smjernice Direktive 2014/94/EU o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva o nediskriminirajućem pristupu i pružanju usluge eMobilnosti korisnicima električnih vozila.
HEP je postavio u Zadru ELEN punionicu na kojoj će biti moguće istodobno punjenje dvaju vozila, s načinom punjenja AC mod3 tipe2, uz vrijeme punjenja od jednog do četiri sata, ovisno o stanju baterije vozila i vrsti pretvarača u samom vozilu. Punjenje vozila će u određenom periodu odnosno u razvojnoj fazi Projekta biti besplatno, ali samo uz RFID identifikacijsku karticu. Punionica elektromotornih vozila će u razvojnoj fazi projekta omogućiti testiranje tehnologije i praćenje navika korisnika radi pripreme odgovarajućeg modela naplate i kasnijeg prelaska na komercijalnu fazu korištenja punionice.
Grad Zadar je kao potpisnik Sporazuma gradonačelnika u svrhu poticanja korištenja ''čistijeg'' oblika prijevoza, podizanja razine svijesti građana, smanjenja emisija CO2 i poboljšanja turističke ponude te u konačnici poboljšanja kvalitete života u Zadru prepoznao značaj uvođenja odrednica održivog razvoja u sektoru energetike i prometa te će nastaviti provoditi ovakve projekte i u budućnosti.
U skladu s Planom 20-20-20 Grad Zadar je formalizirao svoju politiku održivog razvoja i sustavnog gospodarenja energijom potpisivanjem Energetske povelje (2008. godine) na nacionalnoj te Sporazuma gradonačelnika (Covenant of Mayors) na europskoj razini (2012. godine). Potpisivanjem Sporazuma gradonačelnika Grad Zadar se obvezao da će smanjiti emisije CO2 za najmanje 20% do 2020. godine kroz provedbu mjera povećanja energetske učinkovitosti i razvoj obnovljivih izvora energije. Također, član je europskog udruženja Energetski gradovi koje se sastoji od jedinica lokalne samouprave u energetskoj tranziciji.
Grad Zadar je od 2010. godine započeo s provedbom mjera povećanja energetske učinkovitosti, provedbom brojnih projekata čime se svrstao među vodeće gradove u Hrvatskoj na tom području.
Neki od značajnih projekata su:
Sufinanciranje energetske obnove obiteljskih kuća na području Grada Zadra
Korištenje solarnog sustava i prirodnog plina u jedinstvenom sustavu za pripremu PTV na ŠC Višnjik
Rekonstrukcija postojećeg sustava grijanja u sustav grijanja na plin u naselju Petrići
Sufinanciranje provedbe energetskih pregleda i energetskog certificiranja i izrade projektne dokumentacije za projekte povećanja energetske učinkovitosti u višestambenim zgradama
Prometni sustav grada Zadra: Inteligentni prometni sustav (ITS) i rekonstrukcija prometnica u gradu Zadru
EnerMO - Istraživanje potencijala korištenja energije iz mora na vanjskom nizu otoka koji administrativno pripadaju Gradu Zadru
EU projekti
PRO-E-BIKE- Promoviranje električnih bicikla i skutera u području dostave i transporta putnika u urbanim područjima
FIESTA - Promicanje inteligentnih energetskih ušteda u obiteljima
ENPCOM - Europska mreža za promociju Sporazuma gradonačelnika
CB-GREEN - Prekogranična zelena, obnovljiva i energetski učinkovita mreža
Također, Grad Zadar je aktivan i na podizanju razine svijesti građana te od 2012. godine organizira tjedne energetske učinkovitosti u sklopu kojih su održana brojna predavanja i edukacije kako za djecu predškolskog i školskog uzrasta, građane tako i za stručnu javnost.