Hidroavionom prema otocima
Hidroavionom prema otocima

-Uvođenje hidroavionske veze predstavljalo bi veliki iskorak za turiste, za naše otočane ali i za sve nas ostale jer bi dobili još jedan vid prijevoza prema našim otocima ali i drugim destinacijama na našoj obali. Možda jednog dana i prema Anconi, istaknuo je gradonačelnik Božidar Kalmeta uoči probnog leta hidroavionom iz Zadra prema zadarskim otocima koji je za predstavnike Grada i Županije, te Lučke uprave i Lučke kapetanije organizirala tvrtka European Costal Airlines koja je zainteresirana za uspostavu zračne veze Zadra i otoka. 

-Što se tiče same gradske luke, pripremamo projektni zadatak za izradu arhitektonsko-urbanističke studije cijelog ovog područja koju će provesti Društvo arhitekata Hrvatske te će, nakon postupka, sadržajno biti definiran ovaj prostor koji je odlaskom trajekata ostao polu-prazan. Što se tiče samog hidroaviona, pontona i pristajanja, to je u ingerenciji lučke uprave i oni su ti koji moraju sa svih aspekata sagledati i dati potrebne dozvole za to, dodao je Kalmeta. 

Direktor tvrtke ECL, Klaus Dieter Martin, izrazio je zadovoljstvo dolaskom u Zadar i mogućnošću povezivanja Zadra sa zadarskim otocima, Rabom te u budućnosti i s Anconom. – Imali smo mnogo razgovora s nadležnima i gradonačelnikom Božidarom Kalmetom i raduje nas što nam je omogućeno otvaranje pristaništa u zadarskoj luci nakon što su trajekti premješteni u Gaženicu. Očekujem da ćemo prvi komercijalni let ostvariti u lipnju, najkasnije u srpnju. Infrastrukturu je relativno lako i brzo postaviti, ponton, kiosk za prodavanje karata te mjesto gdje se ljudi mogu odmoriti dok čekaju avion. Najvažnije je da dobijemo koncesiju i nadam se da će se to dogoditi kroz nekoliko tjedana. Radimo u Hrvatskoj već 14 godina i probili smo led. U Zadru su ljudi s vizijom i prepoznali su koristi ovog projekta, kazao je Dieter Martin.

Cijena putničke karte iznosit će 99 kn do Silbe i Sali. Također, prema riječima direktora ECA, u tijeku su razgovori s nadležnim ministarstvom o tome postoji li mogućnost subvencioniranja cijene karte za otočane.

Iz zadarske luke hidroavion je krenuo prema Salima, a let je trajao sedam minuta. U Salima je pristao na lukobranu gdje je omogućeno razgledavanje predložene lokacije hidroavionskog pristaništa u luci Sali. Potom je let nastavljen prema Silbi gdje se stiglo za 14 minuta. Krajnja destinacija bio je otok Rab, a do njega se letjelo 22 minute.