U okviru nedavno održanog 12. Međunarodnog natjecanja pjevačkih zborova Zadar predstavljena je Antologija hrvatske zborske glazbe
U okviru nedavno održanog 12. Međunarodnog natjecanja pjevačkih zborova Zadar predstavljena je Antologija hrvatske zborske glazbe

U okviru nedavno održanog 12. Međunarodnog natjecanja pjevačkih zborova Zadar, u petak, 21. svibnja 2021. predstavljena je Antologija hrvatske zborske glazbe. Inicijativa ovom izdanju potekla je iz dva izvora – s jedne strane da Međunarodno natjecanje pjevačkih zborova, ove godine održano u skromnijem izdanju putem video snimki i livestreama, održi kontinuitet i iza sebe ostavi trajnu vrijednost, a s druge označava početak izdavačke djelatnosti Koncertnog ureda Zadar, male ali agilne ustanove koja stoji iza organizacije kako spomenutog Natjecanja, tako i Glazbenih večeri u Sv. Donatu, bogate zadarske koncertne sezone i drugih događanja.

Nakladnik Antologije je Koncertni ured Zadar na čelu s ravnateljicom Melitom Ivković.  Urednica je Jasenka Ostojić, dirigentica i redovita profesorica na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. Stručni suradnici na izdanju su: Lucija Siruček (notograf), Antonio Oštarić (prijevod na engleski jezik), Marta Brkljačić (prepjev na engleski jezik), Hrvoje Bazina (grafičko oblikovanje). Predgovor je napisao Tomislav Košta, umjetnički ravnatelj Međunarodnog natjecanja zborova u Zadru.

Izdanje se može kupiti u Koncertnom uredu Zadar, upitom na adresu info@kuzd.hr ili telefon 023 62 77 62.

S idejom Antologije kao izvorom literature za domaće i inozemne zborove i sa željom da hrvatska zborska glazba bude značajnije prisutna ne samo na Međunarodnom natjecanju pjevačkih zborova u Zadru već i na širokom međunarodnom planu, birane su isključivo skladbe a cappella za mješoviti, muški i ženski zbor. Pri konačnom izboru 14 skladbi vođena je briga o zastupljenosti djela različitih tehničkih zahtjeva i kompleksnosti. Izdanju se nastojao dati ujednačen izgled i uskladiti s time notni tekst. Sve oznake u notama su talijanske kao univerzalne, a prijevod vodi tome da sadržaj Antologije bude pristupačan i razumljiv široj javnosti.

U izboru su djela uglednih hrvatskih skladatelja čije je stvaralaštvo ostalo trajno zabilježeno u povijesti hrvatske glazbe. Prateći kronološki red, zbirka započinje skladbom Ego sum qui sum Julija Skjavetića, jednog od naših najvrjednijih renesansnih skladatelja iz šesnaestog stoljeća. Potom, tu su nezaobilazni zbor U boj Ivana pl Zajca, Mjesečina, iz Tri pejsaža Blagoja Berse, Večernje zvono Josipa Hatzea, potresna tužaljka Ćaće moj Ivana Matetića Ronjgova, Ispovjem se tebje op. 25 Krste Odaka, Brodarska iz Primorske suite Jakova Gotovca, međimurska Voda zvira iz kamena Josipa Štolcera Slavenskog, Na večer, 4. stavak ciklusa Okolo žnjačkog venca Zlatka Grgoševića, Naricaljka Josipa Vrhovskog, Kad igra kolo iz ciklusa Svatovske pjesme Borisa Papandopula, Voćka poslije kiše iz Dvije lirske slike Adalberta Markovića, Višeslavova krstionica Antuna Doličkog i naposljetku, Crn-bel Igora Kuljerića skladatelja čije djelovanje seže i u 21. stoljeće.

Sve skladbe Antologije vrijedna su djela u opusima njihovih stvaratelja potvrđena koncertnom praksom kroz decenije, a negdje i stoljeća, jednako živo komunicirajući sa svojim davnim suvremenicima kao i s današnjom publikom. Stalno prepoznavanje u generacijama slušatelja i odolijevanje vremenskom žrvnju krajnji su testovi za svaku vrijednost, pa tako i glazbenu, po čemu  skladbe u Antologiji zasluženo uživaju svoje mjesto. 

Iz recenzija:
Ne dvojim da će ova zbirka biti poticaj brojnim dirigentima, pjevačima i zborovima, no isto tako smatram da će biti i vjetar u leđa mladim skladateljima i potaknuti ih na stvaranje novih djela na području zborske glazbe. 
Ivan Repušić

Ova je zbirka višestruko korisna i potrebna - obraćajući se širokom krugu od amatera do profesionalaca, s pročišćenim tekstom i dobrim odabirom skladbi, zahvativši u povijesni kontekst kako bi pokazala put kojim vokalna glazba kroči sve do naših dana.
Tomislav Fačini