SUSTOURISMO - Četvrti virtualni projektni sastanak
SUSTOURISMO - Četvrti virtualni projektni sastanak
6. i 7. srpnja 2021. održao se četvrti sastanak SUSTOURISMO projekta, virtualnim putem zbog ograničenja uslijed Covid-19 pandemije

Sastanak je bio prilika za raspravu o napretku projektnih aktivnosti, pri čemu je poseban naglasak bio na finalizaciji SUSTOURISMO aplikacije i turističkih paketa, a koja će se aktivirati u sljedećim tjednima na svim pilot područjima.

Partneri iz Grada Zadra, kao domaćini, otvorili su prvi dan projektnog sastanka dobrodošlicom svim partnerima i predstavili virtualni obilazak grada, pokazujući glavne kulturne, povijesne i prirodne znamenitosti i bogatstvo iskustava.

Dr. Maria Morfoulaki, predstavnica vodećeg partnera (CERTH / HIT), otvorila je tehnički dio sastanka i istaknula glavne ciljeve. Posebno se usredotočila na izazove s kojima se partneri suočavanju u finaliziranju SUSTOURISMO aplikacije, kako bi bila spremna i dostupna u svih sedam pilot područja od srpnja 2021. godine.

Nakon uvodnog dijela, rasprava je bila posvećena temi finalizacije i optimizacije turističkih paketa, odnosno načinu kako najbolje koordinirati odjeljke s informacijama o aplikaciji i nagradama kako bi se pružili integrirani paketi za turističku i održivu mobilnost koji mogu odgovoriti na specifične lokalne potrebe. Potom je svaki je partner predstavio svoj plan aktivnosti testiranja aplikacije u predviđenom trajanju od 10 mjeseci.

Partneri iz Slovenije, RRA LUR predstavili su rezultate istraživanja čiji je cilj identificiranje potreba turista u području mobilnosti u pilot gradovima i na području ADRION-a, kao i  njihovih navika i ponašanja u zajednici . Rezultat ove aktivnosti proizašao je iz statističke analize 2.623 ankete. Glavni zaključci odnose se na turistička ponašanja turista i ulogu novih tehnologija u pronalaženju turističkih informacija i informacija o mobilnosti na području na kojem se nalaze. U odnosu na aspekte ponašanja turista, podaci pokazuju da su u gradu preferirani načini prijevoza bili šetnja i privatna vozila, kao najudobniji i najbrži načini. Gust promet istaknut je kao najveća poteškoća s kojom su se susretali tijekom putovanja. Na svim su se odredištima najčešće koristila privatna vozila, dok su unajmljena vozila i međugradski javni autobusi bili popularni za putovanja izvan grada. Sljedeći važan aspekt praćenja je sve veća važnost digitalnih tehnologija u turističkom sektoru. Većina posjetitelja ADRION regije informacije o svom boravku dobila je putem internetske pretrage. Oko 75% ispitanika bilo je spremno koristiti mobilnu aplikaciju za dobivanje turističkih informacija. Međutim, posjetitelji će vjerojatnije koristiti mobilnu aplikaciju ako će za isto biti nagrađeni.

Drugi dan sastanka otvoren je detaljnom prezentacijom posljednjeg nacrta SUSTOURISMO aplikacije koju koordinira CERTH / HIT. Aplikacija će pomoći turistima u odgovornom odabiru putovanja pomicanjem gradskih atrakcija, mogućnosti održive mobilnosti, turističkih paketa te prikupljanjem bodova. Za korištenje aplikacije, korisnici će u svakom pilot području dobiti neku vrstu nagrade. Partneri su raspravili posljednje prilagodbe potrebne za daljnje poboljšanje funkcioniranja aplikacije prije konačnog pokretanja u Apple Store-u i Google Play trgovini.

Nakon prezentacije aplikacije SUSTOURISMO, Institut za transport i logistiku (ITL) predstavio je metodologiju za praćenje i procjenu aplikacija, kako u probnom razdoblju, tako i tijekom njegove stvarne upotrebe. ITL je posebno predstavio ključne pokazatelje uspješnosti koji će se nadgledati i postupke koje treba usvojiti za analizu komentara i prijedloga koje pružaju korisnici aplikacije, kako bi se aplikacija stalno mogla poboljšavati.

Po završetku dijela posvećenog razvoju i praćenju aplikacije, ITL je predstavio preliminarne rezultate drugog kruga lokalnih Okruglih stolova čiji je cilj bio uključiti ključne lokalne dionike u razvoj aplikacije i u finalizaciju turističkih paketa . U drugom krugu prikupljeni su zanimljivi prijedlozi i definirane su osnove za strukturiraniju suradnju. Treći krug lokalnih Okruglih stolova planiran je za početak sljedeće godine, kako bi se zajedno s ključnim lokalnim dionicima pratili glavni rezultati lokalnih akcija i potencijalne strategije za poboljšanje korisničkih iskustava, podržavajući lokalne i prekogranične ciljeve održivosti.

Sljedeće izlaganje održali su talijanski partneri iz  Izvršnog tajništva Srednjeeuropske inicijative (CEI-ES). Nakon prvog seminara za izgradnju kapaciteta održanog u studenom 2020. i drugog u travnju 2021., treći događaj planira se održati do kraja rujna 2021., s ciljem približavanja dionicima vezanim za sektor turizma i poticanja procesa učenja. Više informacija o predstojećem webinaru uskoro će biti dostupno na društvenim mrežama projekta. CEI-ES je također predstavio napredak komunikacijskih aktivnosti.

Sastanak je završen pregledom financijskih i administrativnih aktivnosti upravljanja i kratkim sastankom Upravnog odbora, koordiniranog od strane vodećeg partnera. Utvrđen je plan rada za sljedeće razdoblje. Predstavnici Zajedničkog tajništva programa ADRION pridružili su se posljednjem dijelu sastanka i dali prijedloge i preporuke za pravovremeno postizanje ključnih ciljeva projekta.

Za informacije o nadolazećim događajima, aktivnostima i mobilnoj aplikaciji, pratite nas na društvenim mrežama i internetskoj stranici projekta!

https://sustourismo.adrioninterreg.eu/

 

Publikacija je pripremljena uz financijsku pomoć Europske unije. Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Grada Zadra i ni na koji način se ne može smatrati  da odražava stav Europske unije i/ili tijela programa ADRION.

Vezane fotografije

SUSTOURISMO - Četvrti virtualni projektni sastanak SUSTOURISMO - Četvrti virtualni projektni sastanak SUSTOURISMO - Četvrti virtualni projektni sastanak