Školjka Šumi I Perspektiva u retrospektivi Teatro VeRRdi
Školjka Šumi I Perspektiva u retrospektivi Teatro VeRRdi
Slobodan Novak: Školjka šumi - Monodrama u izvedbi Maruške Aras

Teatro VeRRdi / Perspektiva u retrospektivi

Slobodan Novak: Školjka šumi
monodrama u izvedbi Maruške Aras
Centar za kreativne industrije Zadar, 30. studenog u19h
U sklopu obilježavanja Dana grada Zadra. Ulaz je besplatan

O predstavi Slobodan Novak “Školjka šumi”, prema motivima romana “Izvanbrodski dnevnik” Slobodana Novaka:
Izvodi: Maruška Aras
Režija: Hrvoje Korbar
Skladatelj: Stanko Juzbašić
Kostimografija: Katarina Perić
Oblikovanje svjetla: Martin Šatović
Produkcija Teatro VeRRdi 2020.

Povodom obilježavanja Dana grada Zadra Teatro VeRRdi poklanja građankama i građanima grada Zadra izvedbu predstave Slobodana Novaka, "Školjka šumi" u izvedbi Maruške Aras. Maruška Aras je za izvedbu ove predstave dobila nagradu stručnog žirija za glumu i za izuzetne i zaboravljene scenske slobode na Be:femon festivalu monodrame u Bečeju 2020. godine. Predstavu besplatno možete pogledati u utorak 30. 11. u 19 sati u Centru za kreativne industrije Zadar, što je ujedno prilika da se posjeti i taj novootvoreni centar, ukoliko već niste. Iako je tehnički dobro opremljen bit će zanimljivo vidjeti hoće li zaživjeti s obzirom na lokaciju na Relji i diskutabilnog poslovnohg modela. U svakom slučaju, ovim programom i nezavisna scena grada Zadra pokušava osvajati nove prostore svojim kvalitetnim programom. Predstava Školjka šumi u režiji Hrvoja Korbara od premijere 2020. godine u Zadru gostovala je u Bečeju, Tuzli, Dubrovniku te u Zagrebu u Kazalištu Trešnja, Kunst teatru i Teatru Exit. U kritici Nataša Govedić o predstavi kaže: "Slobodan Novak pripovijeda glasom učenog klauna, čija je glavna cirkusarija upravo u verbalnoj drskosti i dosjetljivosti. Nije to nikakva neobavezna „ćakula"; prije bismo mogli reći da je u pitanju obračun malog otoka ljudskog razuma sa širokom pučinom podjednako ljudske i preodveć ljudske gluposti, premda je otok nominalno proglašen „bolesnim". Maruška Aras igra ovaj obračun Novakova Magistra s policijskim poimanjem dijagnoza potpuno investirano u izvedbu, s velikom osjetljivošću za filozofske, koliko i za humorne nijanse, gnjevno i smjelo, kao da je dvadesetak godina starija od svoje realne biografske dobi. Njene stisnute šake i pomalo opori glas, uz uzornu dikciju (netipičnu za mlade glumce), donose Novaka na scenu koreografski razrađeno, s mnogo malih gesti prijetnji, izazivanja i prkosa, tako da se solistička izvedba stalno puni socijalnim citatima i aluzijama, čemu doprinosi i promišljena, nenametljivo ironična glazba Stanka Juzbašića.”  Iako je prvotno bilo planirano da odmah nakon Školjke šumi, na istoj sceni, u 20.30 sati, bude izvedba još jedne uspješnice Teatra VeRRdi, predstave Desnica: igre proljeća i smrti, ona se neće održati zbog kolizije u programu koordinacije gradske uprave i neadekvatnih tehničkih uvjeta Centra za kreativne industrije. Stoga nakon predstave Školjka šumi imate priliku posjetiti program Centra nezavisne kulture, film o braći Brkan u Kneževoj palači u 20.30 sati. Prema protokolu Centra za kreativne industrije Zadar na predstavu je moguće ući s covid potvrdom o cijepljenju, potvrdom o preboljenju ili negativnim testom.

"Slobodan Novak pripovijeda glasom učenog klauna, čija je glavna cirkusarija upravo u verbalnoj drskosti i dosjetljivosti. Nije to nikakva neobavezna „ćakula“; prije bismo mogli reći da je u pitanju obračun malog otoka ljudskog razuma sa širokom pučinom podjednako ljudske i preodveć ljudske gluposti, premda je otok nominalno proglašen „bolesnim“. Maruška Aras igra ovaj obračun Novakova Magistra s policijskim poimanjem dijagnoza potpuno investirano u izvedbu, s velikom osjetljivošću za filozofske, koliko i za humorne nijanse, gnjevno i smjelo, kao da je dvadesetak godina starija od svoje realne biografske dobi. Njene stisnute šake i pomalo opori glas, uz uzornu dikciju (netipičnu za mlade glumce), donose Novaka na scenu koreografski razrađeno, s mnogo malih gesti prijetnji, izazivanja i prkosa, tako da se solistička izvedba stalno puni socijalnim citatima i aluzijama, čemu doprinosi i promišljena, nenametljivo ironična glazba Stanka Juzbašića." Nataša Govedić