Predstava Klown I Plesna sezona Zadar
Predstava Klown I Plesna sezona Zadar

Prva predstava ovogodišnje Plesne sezone Zadar 2022. pod nazivom KLOWN igra u petak, 25. ožujka, s početkom u 20h u Kazalištu lutaka Zadar.

KLOWN 
Autorica & izvođačica: Matea Bilosnić
Glazba, tekst & kostim: Matea Bilosnić
Dramaturgija: Hrvoje Korbar
Scenografija & vizualni identitet: Naonar
Asistentica autorice: Patricia Gospić & Nataša Kustura
Dizajn rasvjete: Saša Fistrić

 

O PREDSTAVI
Klown je multimedijska plesna predstava autorice i izvođačice Matee Bilosnić. Na temelju arhetipskih figura dvorske lude i klauna, Bilosnić stvara autentičnu scensku osobnost, neoklauna koji spaja elemente suvremenog plesa, klaunerije, kabareta i pop-koncerta. Zaigrano i virtuozno izvodeći tekst, glazbu i pokret, Klown propituje granice između stvarnosti i virtualnosti. Zabavljajući sebe i publiku, Klown se bavi utjecajem društvenih mreža na mentalno zdravlje pojedinca, problematikom umjetne inteligencije, digitalnom revolucijom te otvara pitanja o svijesti i istini. U ovoj emotivno nabijenoj izvedbi, Klown traži smisao svojeg postojanja pozivajući publiku da učini isto.

O AUTORICI
Matea Bilosnić je multimedijalna umjetnica sa bazom u suvremenom plesu i kazalištu.
Diplomirala je na Salzburg Experimental Academy of Dance u Austriji. Članica je Zadarskog plesnog ansambla s kojim surađuje kao koreografkinja, izvođačica, fotografkinja i snimateljica. Dio je produkcijskog tima Stream Zadar edukativne platforme i selektorica i koordinatorica Monoplay festivala suvremenog plesa. Osim u Hrvatskoj djelovala je i Sloveniji, kao dio plesnog ansambla En Knap s kojim dijeli grupnu Župančičevu nagradu za doprinos u kulturi grada Ljubljane. Kao koreografkinja i oblikovateljica scenskog pokreta surađuje s mnogobrojnim kazalištima u Hrvatskoj: Kazalište Marina Držića, Teatar &td, Gradsko kazalište Trešnja, Kazalište Komedija, Kazalište Kerempuh... Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta za predstavu Gozd - danse macabre za najbolje koreografsko ostvarenje. Osim plesom i kazalištem bavi se video radom i produkcijom glazbe.

IZ MEDIJA
"Svestrana Matea Bilosnić u »Klownu« podjednako dobro pjeva, pleše, glumi, svira... Pod maskom zabavljača kojeg se ne shvaća ozbiljno, izvođačica progovara o sasvim ozbiljnim temama. Predstava je potraga za smislom kroz adresiranje problema mentalnog zdravlja, stvari koje primjećujem da se događaju meni i mojoj generaciji koja se rodila prije interneta, ali smo s internetom u formativnim godinama odrasli. Mislim da ta potraga za smislom mojoj generaciji (a možda i mlađoj) dolazi upravo iz te problematike odnosa stvarnog i virtualnog svijeta te je predstava i komentar na sve veću upotrebu umjetne inteligencije u svim aspektima života bez da se taj način uporabe propita – objasnila je Matea Bilosnić.
Navlačenjem maske klauna, odnosno zabavljača kojeg se ne shvaća ozbiljno, izvođačica progovara o sasvim ozbiljnim temama – prostoru i vremenu, mentalnom zdravlju, depresiji, pitanju identiteta (Tko sam? Odakle dolazim?), otvarajući i pitanje svjesnosti i istine. U svojoj vrlo preciznoj izvedbi Bilosnić koristi i elemente pantomime, a u smislenoj i zaokruženoj dramaturgiji Hrvoja Korbara prisutne su i razne kulturološke reference.
Kim Cuculić

"U ovome pregledu zaključno bih spomenula još jedan solo, ekspresivan i do najsitnijih detalja cizeliran Klown Matee Bilosnić. Iz uloge i maske klauna autorica i izvođačica upućuje na posljedice promjena uvjetovanih digitalizacijom, mentalna stanja i bolesti, otuđenja, nerazlikovanje stvarnih i fikcionalnih sadržaja, komentirajući komuniciranje putem avatara, virtualnu stvarnost i umjetnu inteligenciju. Za razliku od drugih predstava koje se povinuju egidi povratka na „staro“, Klown jedini uvažava izvedbeni pomak prema elektroničkom okolišu."
Ivana Slunjski

Vezane fotografije

Predstava Klown I Plesna sezona Zadar Predstava Klown I Plesna sezona Zadar