Gradonačelnik Kalmeta: "Škola puna mogućnosti" iznimno je važan projekt koji ćemo nastaviti
Fotogalerija gallery

U Velikoj vijećnici Grada Zadra održana je završna konferencija projekta "Škola puna mogućnosti" koji je provođen od 1. kolovoza 2014., a završit će 31. srpnja 2015. Projekt vrijednosti 1.977.878,52 kune omogućio je podršku u obliku uvođenja pomoćnika u nastavi za 43 učenika s teškoćama u redovim osnovnim školama na području Grada Zadra.

Gradonačelnik Božidar Kalmeta zahvalio je na trudu i suradnji svim sudionicima projekta; pomoćnicima u nastavi, članovima povjerenstva za uvođenje pomoćnika u nastavi, ravnateljima škola, te zaposlenicima UO za odgoj i školstvo koji su  provodili projekt. -Ovo je iznimno važan projekt,  ponovo ćemo ga kandidirati za sredstva EU i, siguran sam, ponovo ih i dobiti. Ako se slučajno dogodi da ih ne dobijemo, projekt će se nastaviti financirati iz našeg proračuna, jer je bitno omogućiti djeci s teškoćama da se uključe u društvo i budu kao sva ostala djeca.

 Voditeljica projekta Ivana Perić Zrilić iz UO za odgoj i školstvo rezimirala je tijek provedbe projekta, naglasivši kako se on zapravo provodi od 2010. godine proračunskim sredstvima, a samo je u ovoj posljednjoj školskoj godini sufinanciran sredstvima EU i Grada Zadra. Ostvareni su ciljevi projekta, što znači da je 43 učenika dobilo mogućnost uključivanja u redovni školski sustav kroz podršku u obliku uvođenja pomoćnika u nastavi, educirane su i zaposlene 43 osobe kao pomoćnici u nastavi, te se kroz niz aktivnosti senzibilizirala javnost  o pravima učenika s teškoćama.
Ravnatelj  škole s najviše angažiranih pomoćnika u nastavi, OŠ Šimuna Kožičića Benje, Marko Marin prisjetio se otpora nastavika kad se započinjalo s uvođenjem ovog oblika pomoći učenicima s teškoćama, do sadašnjeg trenutka, kada su svi, djeca, roditelji i nastavnici, oduševljeni ovim projektom. Smatra da su pomoćnici u nastavi zaista potrebni i djeci i njihovim roditeljima.
Predsjednica Povjerenstva za uvođenje pomoćnika u nastavi Nada Meštrović, dio stručne službe OŠ Bartula Kašića, također je dala svoj osvrt na cijeli projekt uključivanja pomoćnika u proces nastave, te zaključila kako su pomoćnici u nastavi zaista olakšali inkluziju učenika s teškoćama u redoviti sustav odgoja i obrazovanja.
Dio završne konferencije bilo i predstavljanje brošure koja je rezultat svih projektnih aktivnosti. O njoj je govorila dr. sc. Matilda Karamatić Brčić, jedna od autorica niza predavanja koja su održana u sklopu projekta kako bi se svim sudionicima pružila dodatna stručna podrška u njihovom radu s djecom. Ta su predavanja bila rezultat interdisciplinarnog pristupa projektu, pa su ih pripremili i izložili stručnjaci iz raznih područja- pedagogije, psihologije, rehabilitacije i radne terapije, čime se podigla kvaliteta projekta i same inkluzije. Posebno je istaknula kako zakon potiče inkluziju u redovne škole, a zadatak je škola da tu inkluziju i omogući, jer je to važan parametar kvalitete sustava odgoja i obrazovanja. Grad Zadar je tu zakonsku mogućnost pretvorio u svoju obvezu i time svim učenicima omogućio inkluziju.
Na kraju, pročelnik Upravnog odjela za  odgoj i školstvo koji je nositelj cijelog projekta i iz kojeg je i došla inicijativa za uvođenjem pomoćnika u nastavi u osnovne škole grada Zadra, Joso Nekić, osvrnuo se na same početke i pripreme za provođenje projekta, kada je Grad Zadar bio jedini u Hrvatskoj koji je dobio bezuvjetnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za izvođenje programa. Ta kvaliteta pripreme potvrđena je još jednom kad se projekt kandidirao za sredstva Europskog socijalnog fonda, te mu je opet među prvima  odobreno sufinanciranje. Jedan od najvažnijih faktora u projektu je održivost, a nju jamči Grad Zadar, jer će se projekt nastaviti bez obzira na ishod sljedećeg natječaja za EU sredstva. -U životu, a i u poslu koji radimo, završetak je novi početak, pa je tako ova završna konferencija početak novog projekta, nove prijave za iduću školsku godinu. -istaknuo je pročelnik Nekić.